GP Attityd söker nya bloggare

Dagstidningen GP söker nya bloggare till sidan www.gp.se/attityd. Som Attityd-bloggare har man i uppgift att sköta om en blogg på sidan, samt skriva artiklar och reportage då och då åt pappersupplagan av GP. Låter inte detta som något för mig? Jo, det gör det absolut! Jag skickade just in min ansökan.

Först var det dock nära att jag struntade i det hela. Jag funderade länge på vad jag i så fall skulle blogga om. Som exempel på specialintressen nämner de film, politik, TV-serier och miljö. Jag var både inne på film och TV-serier, men konstaterade att jag nog inte skulle ha tillräckligt att säga om något av de ämnena i längden.

Sedan började jag fundera på vad jag har bloggat om tidigare. Min gamla goda TrackMania blogg slår allt annat jag gjort, både vad gäller den tid jag spenderat på projektet och antalet besökare (200 000-sträcket är riktigt nära nu, jipii!). Dessutom har jag ju sedan några månader tillbaka en kolumn i GameOns online-tidning (www.gameon.co.uk). Så dataspel kanske? Nej, det har jag sysslat med i över två år nu, skulle vara kul att få byta ämne.

Det var då det slog mig! Jag skriver ju dagligen och älskar att läsa artiklar om just att skriva. Hur man kommer över ”writer’s block”, vad man ska göra för att som amatörförfattare bli publicerad, genrer, miljöskildringar, hur man får liv i sina karaktärer, att skriva för publik, tips & tricks, åsikts- och debattbaserade inlägg, och kanske till och med en och annan bokrecension eller något inlägg om en författare jag gillar. Ja, här har vi något som passar mig, något jag gillar och som jag kan en massa om. Perfekt 😀

Så nu har jag alltså mejlat Attityd-redaktionen, precis som de bad om. Vi får se om det blir till något, men man kan ju alltid hoppas 😉 Håll tummarna!

Kommentera

