Let's Dance

Jag lovade att lägga upp bilder, bland annat på vår nya kusin i Stockholm. Men det har jag inte gjort, och det händer inte nu heller 😛

Istället vill jag skriva om Let’s Dance som hade säsongspremiär idag 😀 Varför vill jag skriva om det? För att Kitty är med! Hurra! Ovanligt roligt startfält, det måste jag säga (jag som tänkte ”åh nej, ännu en säsong med Let’s Dance, jag kommer nog inte titta på det” 😛 ).

Några personliga favoriter:

  • Kitty – Caroline, mamma och jag har varit Kittys största fan sedan vi upptäckte henne på, här kommer det, Barnkanalen, där hon var programledare 😛 Ja, jag har faktiskt tittat på Barnkanalen. Det var på den gamla goda tiden då de visade The Tribe, som vi alla brukade älska. Hon har personligheten och klädstilen, är programmets färgklick, fast dansa kan hon förstås inte (även om jag tycker juryn var lite hård). Så allmänt känd är hon förstås heller inte, fast hon tjänade nog en del på det faktum att hon i december låste in sig i ett glashus i Malmö och sände radio i några dygn, allt för att samla in pengar till välgörenhet 😛 I hela tävlingen tror jag att hon kommer som tredje eller fjärde sista, tyvärr.
  • Magnus Samuelsson – Jätten som en gång i tiden var världens starkaste man, och som kommer från Östergötland (hälsa till farmor från mig 😛 )! Att han är klumpig och totalt otippad att vara bra på vals eller rumba eller vad det nu är gör honom såklart intressant i sig, men för mig är det dialekten och det faktum att jag har ett roligt signerat kort på honom med tillmålad underkropp, som hans fru delade ut till mig för många år sedan. Dessutom minns jag tydligt när han i Rimforsa tävlade i en roddbåt mot ett gäng lokala bagartanter 😛 Och dansa, ja det gjorde han ju faktiskt riktigt bra! Tippad placering: trea eller fyra.
  • Blondinbella – Usch, denna människa gillar vi inte! Kolla bara in hennes blogg! Sveriges bloggdrottning? Bah! Hon är som vilken tonårstjej med blogg som helst. Fast nu när hon är med i Let’s Dance har hon ju faktiskt något bättre att blogga om än mode och killar och allt vad det nu är… Och det att hon inte alls passar in bland alla ”riktiga” kändisar är just varför jag gillar henne i detta fall. En bloggare. I Let’s Dance. Tufft 😀 Jag hoppas egentligen inte hon kommer så jättelångt, men en tippad placering skulle vara någonstans i mitten. Sexa, kanske?
  • Magdalena Graaf – De flesta känner nog igen henne från då hon var musikartist på 90-talet tillsammans med sin syster. Själv gillar henne pga. detta. Att bli misshandlad, ta sonen med sig och fly från eländet och sedan komma tillbaka med ett brak, bli känd artist, syssla med fattiga barn i Afrika, gifta sig med en stor fotbollsspelare och sedan vara med i Let’s Dance, det förtjänar all heder i världen! Hoppas du vinner, Maggan 😀 (Eller nej förresten! Kitty ska ju vinna. Hoppas du kommer tvåa, Maggan!) Tyvärr saknade hon totalt personlighet i kvällens program (nervositet, kanske?), så om hon ska återvinna Sveriges hjärtan måste hon nog skärpa till sig lite. Tippad placering: allt från fyra till åtta, men jag tror jag säger femma.

Andra favoriter: Matprofessorn Carl Jan för att inte han heller passar in, och skådespelaren Morgan för att han var den helt klart bästa dansaren ikväll. Carl Jan är dock den jag tror åker ut nästa vecka, trots att jag personligen tycker programledaren Hasse var sämst.

Kommentera

