Sammanträffanden

Jag älskar roliga sammanträffanden! Som när farmor var på besök i Danmark, och en bekant från Sverige ropade på henne på Sönderborgs gågata.

Idag fick vi i uppgift i skolan att välja ut en befintlig text som vi sedan ska skriva om – samma innehåll och budskap, annan ton, formalitet, etc. Ville man dock inte själv leta efter och välja en text hade läraren i förväg tagit några kopior av tre olika texter, som den som ville kunde få ta med hem och använda sig av. En av dessa texter handlade om Kungsbacka River, och jag blev genast urlycklig! Den skulle jag ta, för det var ju ett kul ämne som jag känner till!

Men när jag tog ett ex av artikeln upptäckte jag att jag sett den förr. Det var ju min artikel från utsidan.se! Vad roligt 😀

När läraren fick höra detta kom det fram att han använt sig av just den artikel fyra gånger tidigare, under andra upplagor av kursen. Ännu roligare 😀

För övrigt har jag idag ätit pankakor hos en kurskamrat – vi var ett gäng som gick och handlade, sedan begav vi oss till en killes lägenhet och stod där och stekte. Och varit på min skrivkurs, som resulterade i en ny novell. Och handlat kläder, vilket är högst ovanligt.

Imorgon blir det nog lite geocaching i Göteborg – via vattnet, då en del cacher inte går att tas från land!

Kommentera

