ESC – Semifinal 2

Ja, fler rätt än förra gången. 6 av 10, 7 om man räknar en sista minuten ändring som pappa fick mig att göra (ut med Lettland, in med Estland – ett lyckat val). Här är de som gick vidare till finalen:

  • Azerbaijan – Yes!
  • Kroatien – Ehm, jaha. Otippat.
  • Ukraina – En av storfavoriterna, och kanske årets mest påkostade bidrag.
  • Litauen – Blä!
  • Albanien – Egentligen ganska bra. Vet inte varför jag inte haft med denna på mina listor. Kanske ska sätta in den istället för några av de favoriter jag haft inför finalen som redan har åkt ut…
  • Moldavien – Tyvärr. Men jag hade ändå gissat att den skulle vidare.
  • Danmark – Var osäker här, men kul att den gick vidare ändå.
  • Estland – Sista minuten bytet gick som sagt vägen.
  • Norge – Tjohoo! Tyvärr har de ”förstört” hela bidraget i och med den ändrade scenuppsättningen, men låten är ju fortfarande bra. Men det kan faktiskt leda till att jag inte längre har Norge som favoriter. Hur som helst är samtliga nordiska länder nu med i finalen 😀
  • Grekland – Ännu en av storfavoriterna, även om jag inte personligen är så förtjust.

Final på lördag, efter Göteborgsvarvet 😀

Kommentera

