ESC Final!

Yay, nu är det snart final! Eftersom min gamla topp 10 lista ”förstörts” (dels har jag ändrat uppfattning, dels har vissa bidrag redan åkt ut) kommer här en ny. Ni behöver inte ens titta på finalen, den kommer att sluta såhär:

1. Turkiet – Fröken Hadise går om Norge. Ja, jag tror faktiskt att det kommer sluta så. Men, jag hejar ändå på Norge… tror jag.

2. Norge – Ryssarna må ha betalat stora summor pengar för sin stor och fina scen – den största i ESCs historia – men scenuppsättningen för Norge var fantastisk i norska uttagningen (de härliga vita och rosa färgerna). Nu är den bara okej. Mörkt, rött och trist. Delvis därför faller Norge ner till en andraplats.

3. Ukraina – Svetlana (skämtsamt även kallad ”Slutlana”) kör på hårt. Årets rockigaste låt MÅSTE bara klara sig bra. Topp fem!

4. Spanien – Denna har inte alls varit med på mina listor, och jag har egentligen helt missat den. Föste bort den som ”skräp” efter första gången jag hörde den, men har ändrat uppfattning. Heja Spanien!

5. Grekland – Buu, tröttnar mer på den för varje gång jag hör den. Men den är storfavorit och är egentligen ganska bra gjord.

6. Tyskland – Miss Kiss Kiss Bang må vara en fånig titel, men här svänger det! Är lite rädd att folk inte håller med mig om hur pass bra denna låt är, så eventuellt faller den några platser, men jag chansar. 

7. Bosnien & Herzegovina – Ush, men jaja, kommer nog klara sig bra ändå. Tyvärr.

8. Azerbaijan – Japp, en sjundeplats för dem.

9. Rumänien – Härligt värre, men inte bland höjdarna. Hoppas och tror ändå på en topp 10 placering.

10. Armenien – Det gick ju bra för Armenien i semifinalen, så kanske, kanske de faaktiskt kan ta sig till topp 10 i finalen också. Jag hoppas, även om jag som tidigare sagt älskade videon men hatade live versionen.

Så. Får se om det är helt åt skogen denna gång också 😛

Psst! Bilder från Göteborgsvarvet – som pappa faktiskt sprang, otroligt nog – kommer senare 😉

Kommentera

