Tjejen som stal min identitet

Sablar också! Igår, lördag, öppnade Facebook upp möjligheten att registrera en egen adress. Vanligtvis får varje profil/användare ett ID-nummer – en lång och krånglig sak som kan se ut ungefär såhär: http://www.facebook.com/profile.php?id=1623373458. Men nu kan man alltså bli vkitt den långa koden och få sitt eget, unika namn, t.ex. http://www.facebook.com/johandahlberg.

Så fort jag läste om detta, vilket jag självklart gjorde på tok för sent, försökte jag registrera ”jozii”, för jag vill helt klart hellre ha det än för+efternamn. Men nej, upptaget. En tjej vid namn Michaela Sanchez har redan snott det! Jozii brukar annars vara ganska ovanligt, men nu dröjde det inte mer än runt 12timmar förrän det blev taget – och dessutom av en kvinna!

Jaja, jag får väl nöja mig med profile.php?id=1623373458 då. För ”jozii2” eller ”jdahlberg123” (alla kombinationer av ”Johan Dahlberg” tycks också vara upptagna) vill jag absolut inte ha!

Kommentera

