Spellistan – 17. juni 09

Jag planerade kanske inte att presentera en ny spellista så ofta, men redan nu har jag bonat om en hel del bland vad jag lyssnar på just nu – bort med gammal musik, in med sommarplågorna!

  • Black Eyed Peas – Electric City (2)
  • Alexander Rybak – Roll With The Wind
  • Milow – Ayo Technology
  • Black Eyed Peas – Showdown (2)
  • Amanda Jenssen – Do You Love Me
  • Flipsyde – When It Was Good (2)
  • Iggy Pop – The Passenger
  • Savage Garden – I Want You Back
  • Johan Palm – Emma-Lee (ja, jag lyssnar på Johan Palm!)
  • Black Eyed Peas – One Tribe
  • Slovenien (Eurovision 09) – Love Symphony

Siffrorna i parentes visar att låten varit med förr på listan (och hur många gånger, inklusive denna).

Utvald låt: Roll With The Wind. Alexander Rybak har blivit jättestor i Norge och ute i Europa efter att han vann Eurovision med Fairytale. Men här i grannlandet Sverige har hans platta fått lite halvdålig kritik. Jag har lyssnat på den, och visst, den var kanske lite tråkig, men Roll With The Wind är riktigt bra! Rytmisk fiolmusik. Gammaldags men nytt. Mysigt 😀

Kommentera

