Festande

De flesta som läser den här bloggen vet säker att jag aldrig varit mycket för festande. Visst brukar jag hänga med om det händer något, och visst kan jag ta ett glas eller två. Men jag har i ärlighetens namn aldrig varit på något traditionellt uteställe och festat hela natten. Och enda gången jag känt mig smått påverkad var under en klassfest i Göteborg i våras. Tills nu.

Förfest på Västan (där jag bor – det är här vi brukar äta mat på helgerna och hänga när vi ska göra annat än se på TV) med kortspel, musik och en massa roliga samtal. Så långt är jag med, det har jag varit med om förr (även om mitt glas bara brukar innehålla cola eller cider, i detta fall det sistnämnda).

Sedan iväg med buss till Karlstad för et tur till ett ställe som heter Arena. Och det är här som jag känner mig som en nykomling. Överdrivet hög musik, dansgolv, blinkande lampor, mörkt och dunkelt – det har aldrig varit något för mig. Men självklart kunde (ville) jag inte säga nej till att följa med, och det var faktiskt riktigt kul! Tiden gick så fort att jag inte hens hann spela en omgång Black Jack. Och för första gången någonsin blev det kanske ett glas för mycket (och då ändå inte alls lika mycket för mycket som för vissa andra i sällskapet).

Idag tar vi det lite lugnare, men ska ändå in till ”Kalle” (alltså Karlstad) och bowla ikväll. Tanken var att vi under eftermiddagen också skulle rida hos en klasskamrat på en gård här i närheten, men det nöjet sparar vi till en annan dag…

2 reaktioner på ”Festande

Kommentera

