Skrivande och bakande

Skrivandet fortsätter. En artikel om glass, samt ett fotouppdrag på ett nedlagt bruk. På vägen får klassrummet till toaletten passerade jag flera andra som stod och pratade i telefon med intervjuobjekt, myndigheter, mm. 😛 Så flitiga vi är!

På kvällen gick jag på en kurs i rytmisk musik – att spela på allt, från enkla slag i golvet till hamrandet på möbler – som hölls av en annan elev. Riktigt kul, och fint lät det när lampan släktes 😀

Och när jag kom hem stod Lisa och bakade banankaka, så jag kände mig inspirerad och kokade glögg. Som mest smakade varm appelsin/svartvinbärsjuice.

Klockan nio var det Glee på Tomtebo. Emma och jag skuttade glatt iväg, höga på socker. Sedan nyheter, något om lastbilar på is, och nu sitter jag här.

I helgen ska vi göra julkort. Och i morgon blir det förhoppningsvis krig i gympasalen mellan internaten, om vi får ihop tillräckligt med folk 😛

Kommentera

