”Jag är ingen jävla mugglare!”

Mugglare kallas sådana som inte vet vad geocaching är, alltså folk som man vanligtvis försöker undgå för att inte råka avslöja var en burk är gömd. Termen kommer så klart från Harry Potter-böckerna.

Alla på skolan är mugglare, eller det trodde jag åtminstone. Förutom en del som jag berättat om geocaching för har jag inte stött på någon som känner till det hela. Men på väg till matsalen hörom dagen började Jessica och jag prata geocaching, och då var det en annan tjej som regerade – ”vet ni vad det är?”

Jag sa att jag nog blev mer förvånad än hon, eftersom jag inte hittat någon annan på skolan. Då utbrast hon: ”Jag är ingen jävla mugglare!”

Och från och med den stunden tror jag vår vänskap växte en smula 😀

Kommentera

