Feber efter skidåkning

I måndags började jag känna mig sjuk. I tisdags åkte vi skidor (som jag sett fram emot i flera veckor – fick gå på Treo). I onsdags låg jag hemma med feber.

Men jag ångrar inget. Riktigt rolig friluftsdag!

I dag ligger jag fortfarande i sängen. Klockan är nu 04:57, och jag har precis vaknat. Ska stänga av snart, ville bara skiva av mig lite. Har ju mest sovit de senaste dagarna ändå.

I går hade de rollspel i skolan – det hade jag gärna varit med om! Lars Westling (före detta rektorn), Mr. Molkom (en man som vet allt om Molkom) och våra två lärare spelade politiker och pressmänniskor. Klassen spelade olika nyhetesredaktioner och skulle täcka en händelse. Något med att en liten flicka blivit biten av en varg (som senare visade sig vara en hund). De fick ringa runt till de olika karaktärerna, kallades till presskonferens, osv. Hur kul är inte det?

I morgon åker jag till Kungsbacka. Otroligt korkat av mig att beställa biljetter till lördagen – jag tänkte att vi ju slutar fyra och att jag inte ville stressa. Men egentligen slutar vi till lunch, så hade varit mer logiskt att åka redan i dag.

Men jag har inte bokat om, för det visade sig att någon mer bokat lördagen istället: Agnez! Snacka om timing. Nu får vi hela skolan helt för oss själva (förutom någon enstaka person som inte åker hem alls under lovet) under nästan ett dygn, och kan åka till Karlstad tillsammans imorgon. Perfekt!

Nu ska jag lägga mig igen. Har lovat att vara frisk i kväll (ha, som om jag kommer kunna hålla det!). Vi ses på lovet!

3 reaktioner på ”Feber efter skidåkning

  1. Synd om dig. Fast jag skulle ha gjort samma sak, åkt skidor även om jag blev sjuk av det – jag har inte alls åkt skidor i år 😦 Minns du när du lurade mig att åka den stora backen i Kyrkslätt och så visste jag inte hur man svängde så jag åkte rakt och du skrattade för mycket för att kunna stanna och hjälpa mig? Största blåmärket jag någonsin har fått.

Kommentera

