Melodifestivalen – Final

Vann rätt låt? Nej. Vann en av mina favoriter? Ja.

Jag hoppades på Timotejs Kom, men kan leva med Anna Bergendahl som var min tvåa. Men mest av allt är jag glad att Salem inte vann – då hade vi inte ens klarat semifinalen i Eurovision.

This is my life är inte heller det en vinnarlåt i Eurovision, men en klart bättre en Salem. Jag förutspår här med att Anna kommer att klara sig igenom semifinalen, och få en hyfsad finalplacering någonstans i mitten. En bättring från förra året, men fortfarande inte perfekt.

Hade Timotej däremot vunnit hade en topp 10 placering i Oslo varit given. Men det är ju lätt att säga nu i efterhand…

Kommentera

