Bosnien – Dag #4

En konflikt är löst (Malin kände att jag trampade på hennes revir, jag kände att hon var dryg och vägrade samarbeta – vi sporrade varandra, men är sams nu), men fler tycks trycka gruppen. Dem ska jag dock hålla mig utanför 😉

Museer och shopping

I dag har lärar-Bosse, Jonna, Elise, Emely och jag gått en museumsrunda. Konst och historia. Och alltid billigt att komma in. Nu har jag lite mer kött på benen för att skriva kortisen om bron och ranz Ferdinand som blev skjuten på den.

Dessutom tog en fascinerad Bosse sin första geocache!

Sedan har vi shoppat. Bosse och jag var nära att matcha skor, men vad skulle de då säga på skolan? 😛 Behöver också en liten ryggsäck, men har inte hittat någon…

Och vem var det som tappade bort sitt VISA-kort? Inte jag i alla fall, utan det var faktiskt Bosse. Nu är det spärrat.

Det har alltså inte blivit så mycket jobb för min del i dag, men i morgon tar det vid igen. Då ska jag träffa tjejen från berget och två av hennes kompisar för att få ihop till en artikel om ungas syn på kriget såhär i efterhand.

Boys’ night out

Tjejerna ville fixa naglarna, och vi sex killar har fått för oss att vi kan klara oss utan dem. Därför blir det killkväll i kväll. Och jag borde faktiskt gå ner nu, vi ska träffas om några minuter. Därför blev det ett kort inlägg i dag, och bilder får följa senare 😉

2 reaktioner på ”Bosnien – Dag #4

  1. Kunde inte undvika att klicka på ordet ”Bosnien” i bonnfruas marginal eftersom jag vistas här varenda vecka. Men nix, jag har inga kontakter i sarajevotrakten som kan vara dig till hjälp ;).

    Jag hoppas att ni finner ett sätt att skriva, inte bara om bosnjaker, utan om människor ur alla de stora folkgrupperna i Bosnien. Fast jag vet ju inte vilka planer ni har eller hur länge ni stannar så här ska jag inte försöka komma med pekpinnar.

    • Haha, det var roligt att höra 😀

      Vi försöker få med alla folkgrupper och olika vinklar och åsikter. Dock är Sarajevo, som är vår huvudsakliga arbetsplats, ganska muslimdominerat. Men självklart har vi pratat med andra också.

      Vi åker hem på lördag och har alltså bara en arbetsdag kvar, så blir inga nya jobb 😀

Kommentera

