Uppdaterad hemsida

Oj, det är mitt i natten! Ska gå och lägga mig nu, och imorgon bär tåget av till Göteborg.

Men först vill jag bara berätta om varför det blivit så sent: jag har jobbat på hemsidan, som fått en ny look!

  • Nytt utseende – Nye header/bildcollage och generell layout.
  • Enklare siduppdelning – Fliken ”Noveller, foton & videoklipp” har delats upp och varje kategori har nu en egen sida. ”Noveller” har dessutom blivit till ”Texter” istället.
  • Rullmeny – Flikarna har rullmenyer. Håller du musen över till exempel ”Texter” får du ett antal alternativ, och håller du sedan över till exempel ”Krönikor” får du ännu fler.
  • Fler bilder – Fotosidan är omgjord och länkar till Picasa istället (jag la ju aldrig till nya bilder).
  • Fler texter – Textsidan är som sagt uppdelad och bjuder nu också på krönikor och artiklar, förutom gamla noveller. Dock ska det läggas till mer, jag har inte riktigt koll på vad jag har för texter att lägga ut ännu.
  • Fler projekt – Projektfliken har utökats. Nu kan du läsa om ännu fler saker jag gjort. Även här ska det dock läggas till mera, det börjar liksom bli lite sent.

Kvar att göra:

  • Grafikflik – En flik för till exempel InDesign-uppslag ska jag nog lägga till.
  • Mer material – Fler texter, främst artiklar och kanske någon novell. Och fler saker under projektfliken, främst gällande böcker och evenemang.

Nå, vad tycks? 😀

Kommentera

