Molkom långt borta

Maria: ”Så tråkigt att vara tillbaka i verkligheten. Jag trodde aldrig jag ens skulle tänka tanken att jag skulle kunna sakna skolan…..”

Dana: ”Saknar”

Douglas: ”Argh! SAKNAR! Kan inte säga det med andra ord!”

Alicia: ”Molkomfolk saknas redan!”

Agnez: ”Jag vill knacka i väggen, men ingen kommer svara. Maja, var är du? Hela Nordan är tom och tyst, jag känner mig tom… Har gråtit så mycket idag, nu är jag helt slut. Tänker dega framför en stor TV ikväll. Älskar mina underbara vänner som åkte idag! ♥ ”

Jessica: ”Basketmåndag. J’s vardagsrumstäcke. Basta till midnatt. Bosses historier. Kaffe. Jorvid. Blixt rakt på. Inte diska på Västan. Lisas omtanke. Pajen. Brrra. Malins mobilsignal. Helenas kaffemuggar&tro. Hagföörs berättelser. Victors matsalskyssar. ”Det här linjerar inte!” Tore/jerry/Peter. Z’s historier. Cecilias asgarv. ”Vem har datasalsnyckeln?”. Jaerå. Alexäventyren. Johankramar. Emmakunskap. D’s ”neejaskojabara”.”

Maja: ”Ett år på Molkom är slut, det gör så fruktansvärt jävla ont i mig! Sitter hemma i Enköping med en massa jävla lådor och jag vet inte vart jag ska göra av allt! Till alla mina fina vänner så vill jag säga att jag älskar er ♥ Tack!”

Victor: ”Två år på Molkom till ända. Ett hål i mitt bröst. Mina vänner, min andra familj. Jag älskar er och kommer sakna er alla. Sakna att gå in å hänga på Lagårds rum, dricka öl i Eriks bajsrum eller se solen gå ner över Molkomssjön från taket.”

Zaza: ”Tack för ett underbart år med er alla i Molkom, jag är så glad att få lära känna er. jag har aldrig träffat så många fina människor på en och samma plats, saknar er såå ♥”

Sofia-Linn: ”The hjärta&smärta. Molkom slut, jag slut.”

Simon: ”Hemma i Karlskoga över sommaren, sitter och väntar på att grillen ska bli klar. Tänker på alla sjukt grymma Molkomineser.”

Maja: ”Är nu hemma i kalmar, tack alla underbara människor för året som har varit!”

Malin: ”Då kan man titulera sig som journalist. Känns bra. Men saknar mina klasskompisar och lärare.”

Anna: ”Ni saknas mig.”

Eli: ”En ensam uggla som hoar. En försiktig katt som spinner. Mina fingrar mot tangentbordet. Jag har kommit hem till tomheten…….Ni som försvann från det kontinuerliga, jag älskar er!”

Tänkte skriva ett långt inlägg, men låter detta tala för sig självt 😦

Kommentera

