Värmland

Läser Jessicas blogg. Hon har en förmåga att förvandla ”tråkiga vardagsbilder” till vackra, känslofyllda alster. Och nästan allt hon skriver leder tillbaka till Molkom.

En Värmlänning kom på besök.

Jag lyssnar på den där låten av Los Campesinos! som Johan säger har ett avskyvärt intro men blir jättebra sen. Jag saknar Johan. Och Cecilia och Lisa.

Det känns nästan lite som en dröm, hela Värmland. Men idag kommer Victor och säger att näru, det vare inte alls! Fast på värmländska som i början lät så fånigt men som nu bara är varmt och mjukt och tryggt.

Jag är i Oxelösund. Fortfarande något chockad över vad jag gör här.

Och så vidare…

Och i går sa de ”apotek Ulven i Molkom” (och 199 andra apotek…) i en reklamfilm på TV4. Jag hajade till.

Kommer Löftadalens att bli samma sak i höst? Jag trodde från början det, men nu tvivlar jag… Det kommer att vara skitkul, lärorikt, spännande och intressant. Ett år att minnas för livet. Men Molkom kommer alltid att vara i en klass för sig. Det var rätt del av landet, rätt människor, ett ämne som jag egentligen sysslat med i flera år (till skillnad från turism som alltid bara varit en baktanke)… Men vi får se. Saknar hur som helst alla molkomisar!

2 reaktioner på ”Värmland

  1. Jag blir så glad av dig Johan. Och gud vad jag saknar dig.
    Ja. Allt dras till värmland och jag har tänkt mycket på det där. Om att uppleva ”samma sak igen”. Men det kommer aldrig gå. Och vet du vad? Det är bra. Det är skönt att aldrig kunna ersätta det här året med något. Det kommer alltid vara guld och diamanter över det. Det ska vi komma ihåg.

Kommentera

