Personlighetstest, skoltidning och att rösta

Psykologi står på schemat. Det handlar till stor del om att möta kunder.

I dag fick vi göra ett personlighetstest, och även om jag brukar vara skeptisk blev jag förvånad över hur väl det stämde. Resultatet bestod av poäng i fyra olika riktningar, som i korthet kan summeras såhär:

  1. Följer regler och normer, är handelskraftig
  2. Social, människokännare
  3. Äventyrlig, vågar ta risker, provar sig fram
  4. Tänkare, känslig, filosofisk, ensamvarg

Jag har alltid känt att jag inte riktigt lyckas kategorisera mig på det viset. Någon är uppenbart äventyrlig, någon annan väldigt tillbakadragen, osv. Jag är ofta tillbakadragen och obekväm i främmande situationer, men vågar samtidigt vara social och stå ut.

Och nu fick jag det äntligen bekräftat. Medan någon fick 8 poäng på en av kategorierna och över 50 på en annan fick jag i stort sett likadant på alla fyra. 36 på både 1:an och 2:an, och 24 på 3:an och 4:an. Klockrent, kändes det som 😀

För övrigt har vi i dag larvat oss med kameran i korridoren. Bilder dyker upp på facebook snart. Och så har vi varit och röstat. Och skoltidningen – som jag skrivit och layoutat mer eller mindre själv (jättebra tidsfördriv, utan skoltidning hade jag ändå suttit och lekt i InDesign) har äntligen tryckts.

I kväll har vi fetkväll med chips, godis och film. Några har åkt på Kimono fusion i Göteborg, och jag har fotat dem i sina gulliga japanska kläder. I morgon blir det utgång i Göteborg – får se hur det skiljer sig från Karlstad 😀

3 reaktioner på ”Personlighetstest, skoltidning och att rösta

  1. lägger du upp pdf:en ella mejlar du den direkt till mig? jag blir ju nyfiken, det känns inte helt rätt att du går och skaffar nya vänner, jag håller inte på med sånt trams minsann!

  2. En PDF ska dyka upp på skolans hemsida snart. Länkar då 😀

    Jag skaffar nya vänner, men behåller de gamla 😉 Win-win för oss alla 😀

    Kram på er också!

Kommentera

