Vättern runt!

Fast inte på cykel. I morgon är det dags för höstresan. Bussen lämnar skolan 8:40.

Under resan har tvi tre guidningar per person att utföra. Först en tvåminutare under första dagen för att få känna på bussens mikrofon. Då ska jag prata om naturreservatet Gamla Varberg (vi börjar resan med att åka lite söderut längs kusten, ungefär till Ullared, för att sedan åka upp längre in i landet mot Vättern).

Sedan blir det två dagar som andra ansvarar för, och på dag tre tar Helena och jag över som reseledare. Det innebär att vi ska checka in och ut på vandrarhemmet och på färjan till Visingsö, att vi ska informera de andra om vad som händer under dagen, hålla koll på rutten, och se till så allt flyter på som det ska. Hoppas vår tidsplanering fungerar!

Dessutom har jag då två guidningar i Vadstena. Först en bussguidning om stan generellt, och Vadstena kloster mer specifikt. Sedan ett stopp där vi kliver ur bussen och jag berättar om Vadstena slott.

I dag har vi för övrigt haft ledarskapsövningar, som innebär att vi två och två har hand om en lektion. I dag var det Therese och jag som bjöd på lite fysiska lekar och en udda quiz. Blev lyckat 😀

Och bilder finns det såklart massor av. Augusti och september.

Kommentera

