Charter och skridskor

Tema: charter. Vi ha spanat in arrangörer, från jättarna Fritidsresor och Ving till Solresor och Detur. Vi har lärt oss om saker som Blue Village och Sunwing Resort, vilka som satsar på golfresor och hur svettig man blir i en Bamsedräkt. Vi har diskuterat allt från miljötänk till arrangörernas respektive syn på handikappvänlighet.

I går var vi på konstmuseet i Göteborg. Från historier om antiken till modern fotografi. Vi valde varsin tavla som vi ska analysera till nästa vecka. Ärligt talat är jag lite besviken, delar av museet kändes som en byggarbetsplats, och konsten föll mig inte i smaken. Inte ens de mer moderna inslagen, som annars kan vara riktigt häftiga.

I morgon ska vi jobba vidare med Amadeus och ha psykologi, där vi ska diskutera boken om tankeläsning. Och vi har fått varsitt resemål som vi ska göra en A4-presentation om (text och bild), som om vi var journalister på Vagabond. Jag ska till Koh Samui och Hua Hin i centrala Thailand.

Dessutom ska skoltidningen Haketbladet (nummer 3) komma ut i morgon. Är snart klar med redigeringen.

Sofia och jag fick för oss att åka skridskor i helgen. Om det finns någon skridskobana i Kungsbacka (ska kolla upp det). Mamma och pappa, ni kanske vill med så kan ni skjutsa oss? 😀 Fast jag har redan lovat bort Carolines skridskor. Muhaha!

Nu ska jag gräva ner mig i Thailandsjobbet.

Kommentera

