Kalmar

Andra praktikveckan kom och gick och i helgen blev det en tågresa till metropolen… ja, vad hette den nu? Det var inte Stockholm… någonstans söderut. Oxelösund, nej… Visst ja, Kalmar var det ju! Där bord Sofia med familj.

Det blev en rejäl promenad genom stan – jag ville se slottet! Vi fikade och nästan-shoppade-fast-ändå-inte. Fotade och tog så klart en cache, till Sofias stora förtvivlan. Blev jagade av tusen ankor och blåste nästan bort i kustvinden.

Ett par filmer och såklart melodifestivalen. På lördagskvällen spelade vi Kinect – spelmaskinen där du hoppar runt framför TV:n och en kamera registrerar dina rörelser. Hela familjen Alm var samlade, plus två kompisar till Sofias storebror, så vi var ett gäng. Jag slog Sofia i hinderlöpning, hon slog mig i dans (jag fegade ur). En av storebrorsans kompisar blev avlämnad av sina föräldrar. Då hade de tydligen sett någon dansa genom fönstret. ”Är det Andreas som dansar?” frågade de. ”Nej, jag tror att det är hans pappa,” svarade kompisen 😛 Därefter fegade pappan också ur – inga fler danser för honom!

Roligt nog upptäckte jag att våra respektive familjer är ganska lika. Övre medelklass, samma typ av humor, en mamma som tränar och en pappa som är teknikintresserad. En dataspelande lillebror och en sportintresserad storebror. Och bara en sådan sak som att hela familjen spelar Kinect tillsammans!

Sofia träffar jag igen nästa helg – i Linköping. Då blir det utgång med hennes kompis(ar). Och helgen efter det blir det Kalmar igen, tillsammans med vår gemensamma kompis och klasskamrat Lotta. Och helgen efter det – samma helg som vi flyttar tillbaka till Åsa efter praktiken – kommer Sofia förhoppningsvis att bo i Kungsbacka ett par dagar. Puh!

2 reaktioner på ”Kalmar

Kommentera

