Kisa, Slätmon, Rimforsa, Linköping

Mamma och jag tog bilen mot Östergötland i helgen. Plockade upp Anders i Jönköping och åkte till Kisa för att släppa av honom där. Fick se lägenheten som familjen Johansson nu bor i – inte så tokig 😀 Sedan åkte vi vidare till morfar för att övernatta där.

På morgonen när det var ljust fick jag min första titt på det nerbrända huset. Blev en hel del bilder också. Trodde att det skulle kännas lite tungt, men efter allt prat och alla bilder andra tagit kände jag faktiskt inte ett dugg. Det har liksom redan sjunkit in att huset är borta.

Lunch hos farmor – blev väldigt kort tid hos henne, hade jag åkt själv (vilket var planen från början) hade jag säkert övernattat i Rimforsa.

Sedan fick jag skjuts in till Linköping, där Sofias kompis Julie bor sedan i höstas. Sofia besökte henne för första gången, och vi tre hade planerat in en utekväll i Linköpings studentliv. Förfest hos en klasskamrat till Julie – massvis av människor som var kompisar till någon och bara kände en person, så Sofia och jag var långt ifrån de enda ”främlingarna”. Blev riktigt lyckat!

Festen gick vidare till något uteställe där Daniel Adams-Ray spelade. Dansmusik? Knappast. Vill verkligen gilla hans musik, men kan inte riktigt. Men skoj var det även här.

På söndagförmiddagen packade vi, Julie pluggade och tittade på Vasaloppet, Sofia och jag tog bussen till centralen där Sofia tog tåget hem till Kalmar. Jag blev upplockad av Anders och mamma.

Tillbaka till Jönköping för att lämna Anders (och shoppa på A6 – jag är nu stolt ägare av ett par påskgula byxor), sedan vidare hem till Kungsbacka. Vilken trevlig helg det blev 😀

Nu fortsätter praktiken i två veckor till, fast på en ny plats: Tjolöholms slott! Du kan som vanligt följa mina praktikäventyr på prakikbloggen. Nästa helg ska klasskamrat-Lotta och jag åter till Kalmar på nya äventyr.

Kommentera

