Så kommer det att gå i Eurovision 2011

Sverige var sista landet att utse sitt bidrag i år, i och med att Eric Saade vann i lördags.

Då är jag ett steg närmare det jag skrev för några veckor sedan: att Eric Saade kommer att vinna Eurovision. Jag hade gärna sett The Moniker – eller vem som helst bara inta Danny egentligen – som vinnare, men tror fortfarande att Eric Saade är den enda som har chans till en vinst i Düsseldorf. Så ja, rätt låt vann 😉

Men hur kommer årets Eurovision sluta? Här är svaret!

Topp 10 (hur jag tror att det slutar):

  1. Eric Saade – Popular (Sverige) – Låten i sig är på nivå med konkurrensen, shownumret är det som avgör. En vinnare i Eurovisionsammanhang!
  2. Evelina Sašenko – C’est Ma Vie (Litauen) – Årets bästa ballad! Superstark röst och riktigt bra låt.
  3. Amaury Vassili – Sognu (Frankrike) – Oj! Kvalitativ klassisk musik i Eurovision? Kanske till och med kan vinna, fast jag tror inte det…
  4. Kati Wolf – What About My Dreams (Ungern)
  5. Ell & Nikki – Running Scared (Azerbaijan)
  6. Magdalena Tul – Jestem (Polen)
  7. Paradise Oskar – Da Da Dam (Finland)
  8. Anna Rossinelli – In Love For A While (Schweiz)
  9. Getter Jaani – Rockefeller Street (Estland)
  10. Sigurjón’s Friends – Aftur Heim (Island)

Topp 10 (hur jag hoppas att det slutar):

  1. Getter Jaani – Rockefeller Street (Estland)
  2. Paradise Oskar – Da Da Dam (Finland)
  3. Eric Saade – Popular (Sverige)
  4. Lena Meyer-Landrut – Taken By A Stranger (Tyskland)
  5. Evelina Sašenko – C’est Ma Vie (Litauen)
  6. Kati Wolf – What About My Dreams (Ungern)
  7. Witloof Bay – With Love Baby (Belgien)
  8. Anna Rossinelli – In Love For A While (Schweiz)
  9. Ell & Nikki – Running Scared (Azerbaijan)
  10. Amaury Vassili – Sognu (Frankrike)

Udda bubblare:

3 reaktioner på ”Så kommer det att gå i Eurovision 2011

  1. Jag har vissa procedurer och ritualer när det gäller att lyssna på de nya låtarna så jag väntar med mina kommentarer. Eurovision är så pass viktigt att det kräver sina heliga moment!

Kommentera

