Påskhändelser

Trodde att det skulle bli ett långtråkigt lov, men hittills har det inte känts så. Sitter fortfarande och pillar med min geocachingbok som just nu korrläses för fullt, och har mitt guidemanus att skriva inför Rigaresan.

I måndags blev det kajakpaddling i Göteborg med Cia från skolan, Caroline och kusin-Lisa. Vi blev dränkta av Paddan som var ute och övningskörde. Den ovane föraren kom lite för nära oss, körde in i kanalkanten och råkade dra på motorn ordentligt så vattnet sprutade lång väg. Vi skrattade länge och hejade på killen som säkert kommer att ha lärt sig när han väl börjar jobba på riktigt 😀

I tisdags blev det grillkväll hos Cias flickvän Tina i Hindås. Och i dag har jag varit hos polisen för att förnya mitt pass inför Fritidsresor.

I påsken får vi se vad som händer. Lisa tyckte att Caroline och jag skulle roadtrippa med henne till Södertälje. Helena ringde och tyckte att vi skulle komma till henne och farmor i Rimforsa. Hade varit jättekul, men kände mer för att bara vara här hemma i Kungsbacka den här veckan. Skönt med en lugn skolpaus. Vi har pratat om cykling och paddling och inlines och diverse kortare utflykter. Får se vad det blir.

Kommentera

