Sista veckorna

Två veckor kvar. Sitter med en guidning om Fjärås bräcka som vi i den lite mer avancerade tyskagruppen ska hålla som avslutningsguidning för nybörjargruppen. Bakom mig sitter Tina och skriver ”Johan Dahlberg behöver ingen charmkurs!” på facebook efter att ha hittat den gamla gruppen ”Vi som vill skicka Johan Dahlberg på charmkurs” som skapades förra året. Bredvid sitter Patrik och pratar om de geocacher som finns vid bräckan.

Jag vet inte hur många gånger jag har hört ”bara X dagar kvar!” de senaste dagarna. Trots en sämre sammanhållning i år jämfört med förra drabbar ångesten en del av oss. Jag är lite kluven. Å ena sidan vill jag stanna här resten av mitt liv, å andra vill jag bara sluta så jag slipper elendet och får resa iväg någon gång.

Visst ja, apropå det! Åker den 11 juni, kanske någon dag senare. Väntar på ett telefonsamtal som ska tala om för mig vilken destination det blir. Tina, Martina och jag var i Stockholm förra veckan på tre intensiva informationsdagar. Allt från att färga oss i Blue Spirit (företagsandan) till kundens försäkringar och våra möjligheter att ge missnöjda kunder kompensation till våra arbetsvillkår. Vi var överexhalterade hela bilresan upp, spelade hög musik och skrek av lyckorus och spänning. Vi bodde på ett vandrarhem som var en båt på Södermalm, med fantastisk utiskt över vattnet och gamla stan. Träffade Helena, Kajsa och Sandji en dag, de gamla klasskamraterna Lisa och Cicci en annan. Såg första semifinalen av Eurovision och njöt av fina kvällar på däck.

Euovision är ju en historia i sig. Nästan hela klassen åkte hem till Helena i Varberg för en gemensam kväll med middag och final. Att Azerbaijan vann kom som en överraskning för mig. Att Sverige låg i topp gjorde det inte. Synd att det inte gick bättre för Finland, men Axel gjorde ett bra jobb.

Paradise Oskars debutalbum finns för övrigt nu på Spotify. Lady Gagas nya kommer i dag, en vecka innan den riktiga releasen. Yees, ska lyssan en massa i kväll!

Den senaste veckan har jag sovit hos Cia en natt och på Tinas golv två nätter. Flyttar troligen till Bryggan två någon natt i slutet av veckan, och Lotta, Jesper och jag tänkte ha slumperparty på Stinas en natt. Johanna, Lotta, Patrik och jag kommer förhoppningsvis sova ute en gång till (vi gjorde det för någon helg sedan, minns inte om jag skrev om det) om vädret tillåter. ”Jälva slampa”, skämtade Cia. Kanske är det den korta tiden kvar som gör att jag vill umgås med alla så mycket som möjligt?

När skolan slutar ska jag hinna vandra med mamma två dagar, hålla ett sista geocachingevent, åka till Molkom några dagar för en återföreningsträff med gamla klassen, åka till Sofia på Öland om jag hinner och kan och såklart packa. Redan nu ska jag börja småpacka inför flytten tillbaka till Kungsbacka. Ska se om Ica har några banankartonger. Återkommer när slutet är ännu närmare 😀

En reaktion på ”Sista veckorna

  1. Vandring 2/6 och 3/6 eller. 3/6 och 4/6? 6/6 ska jag cykla Nationaldagslopp. Tänk snart flyttar du hit, men bara för en kort tid. Vi ses.

Kommentera

