Katamaran, fest och Erketch

De senaste dagarna har varit extra semesterliga. Började med en katamarantur i förrgår som hade det passande namnet ”Lazy Day Cruise”. Jättehärligt bortsett från det faktum att jag var tvungen att åka själv. Där satt jag med alla kärlekspar och kompisgäng. Men vad gjorde väl det när man fick snorkla (årets första dopp, om man bortser från poolen vid spaet) och se delfiner?

Runt 30 pers på en katamaran, mitt ute på Svarta havet, omgiven av delfiner och så mycket mat och dricka man orkar. En vanlig dag på jobbet.

Runt 30 pers på en katamaran, mitt ute på Svarta havet, omgiven av delfiner och så mycket mat och dricka man orkar. En vanlig dag på jobbet.

Dessutom fick jag första brännan, som resulterade i att jag hade gula byxor och rött ansikte när jag gick ut för första gången i Sunny beach samma kväll. Regel nummer ett: slarva inte med solkrämen när du ligger och gassar i solen en hel dag.

Men inte fick festen lida för det, Sunny beach är ju trots allt känt för just fest och det var precis vad det blev denna kväll. Först middag med Emmi (finlandssvensk) och Frida (svensk) – två bamsar från bamseklubben – följt av förfestmingel på ett uteställe, mer festmingel med alla andra utanför vårt hotell och sedan en tur till Den Glade Viking, som tydligen är feststället nummer ett. Det kan ju inte vara annat med en slogan som ”The Happy Viking – the only place where it’s allowed to dance naked on the bar”. Eller?

Ledigt dagen efter och på eftermiddagen åkte Andreas och jag, tillsammans med två av hans kompisar som är här denna vecka, in till Burgas. Han hoppade kläder, jag höll igen. Men riktigt trevligt sällskap! Vi avslutade dagen med filmkväll tillsammans med Emmi och Tina. Fantastic Mr. Fox, en helt genialisk film med George Clooney och Meryl Streep.

I dag har jag tvättat och sedan följt med på en utflykt till Erketch som vi erbjuder. Tina var dessutom guide – hennes första tur någonsin – och hon skötte det strålande, även om nervositeten slog in. Grattis Tina 😀

Erketch är en liten (med betoning på liten) ort mitt ute i den bulgariska landsbygden. Medelåldern på utflykten var hög, men gästerna var supertrevliga. Dessutom var Niklas (en ny, dansk kille) och Maria (också ny på destinationen, fast erfaren, svensk tjej) med som civila. Vi besökte en kyrka, fick höra om jordbruk och rosenolja, träffade ett lokalt äktapar och fick se deras hem, åt middag på en fin restaurang och njöt av folkdans och dans på glödande kol. En riktigt lyckad kväll!

I morgon, söndag, är det först gemensamt möte på förmiddagen och sedan börjar mitt första riktiga arbetspass på eftermiddagen. Stackars Lea (Danmark) och antagligen någon av finnarna ska jobba samtidigt som mig, de kommer garanterat att få fler frågor från mig än från kunderna 😛

Kommentera

