Smärta och destinationsfest

Förra helgen höll vi destinationsfest – på en katamaran! Hela teamet, inklusive de från Blue Village som vi aldrig träffar annars, samlades för att prata, äta mat och ta gruppfoton i våra uniformer i solnedgången på båten. Jag har en hel drös bilder som kommer dyka upp på Facebook.

Sedan bytte vi om och fortsatte festen på land.

Två smärtsamma saker har hänt. Den första är det gamla vanliga: ett rejält munsår. ”Salt och vatten” sa någon som tydligen lidit av samma problem hela livet. Misstänker att det har samma effekt som Listerine – extrem smärta i en sekund sedan totalbedövning i flera timmar. Men tror inte heller att det är så bra för såret. Håller mig till Treo. Caroline, kan inte du ta med två rullar Treo till när du kommer, så jag är förberedd på fler blåsor något år frammåt? 😀

Det andra är något som den som haft ögonen öppna på Facebook redan vet om: jag har tatuerat mig. Både att jag skulle göra det och motivet har varit planerat sedan länge – i vintras/våras – och nu var det rätt tillfälle. Bildbevis nedan.

Och ont gjorde det. Värre än förväntat.

En förklaring krävs så klart också: det har inget med någon hund att göra. Det är symboliskt och representerar för mig någon form av barnslig busighet, lekfullhet och livsglädje. Tänk hundvalp. Något som jag vill behålla i min personlighet resten av livet.

En reaktion på ”Smärta och destinationsfest

Kommentera

