Aktiviteter till Caroline

Jag hoppas och antar att alla förstod det skämtsamma i förra inlägget. Det skrevs på Eveliinas egen begäran under en lugn dag på kontoret 😛

Nu kommer Caroline snart! Du ska vi hitta på grejer. Här kommer mina förslag:

  • tisdag råkar det vara så att jag har flygplats just när Carolines flight kommer. Jag kommer alltså att möta henne på flygplatsen och hon kommer att åka i min transferbus.
  • onsdag är jag halvledig. Därför tänker jag boka in oss på nybörjardykning klockan 9. ”What would it cost?” frågade jag. ”For you? Nothing!” Men jag måste dubbelkolla mitt schema först – det står inte exakt när jag börjar på eftermiddagen.
  • onsdag eftermiddag har jag service i orten Obzor och därför tillgång till bil. Caroline får följa med och kanske kan ta en promenad där när jag träffar kunder.
  • Torsdag jobbar jag 12-20. Jag lär sova bort förmiddagen – antagligen Caroline också – och på eftermiddagen får Caroline klara sig själv. Ta chansen att utforska Sunny beach! Du kan ju följa med till kontoret och sedan gå i väg på egen hand.
  • torsdagskvällen kan vi gå ut eftersom jag är HELLEDIG dagen efter! Förutsatt att det är fler som är sugna kommer jag tyvärr bryta löftet om att undvika dansställen – man kan inte ha varit i Sunny beach utan att besöka Den Glade Viking, stället som alla danskar känner till i och med programmet Sommer i Sunny Beach som följer de anställda danskarna på just Viking. Men lugn bara, du måste bara ha upplevt det, inga dans- eller alkoholkrav här inte. Och om ingen annan är festsugen tar vi en lugn utekväll på något mysställe istället.
  • Fredag är jag HELLEDIG! Och det är Tina också. Då föreslår jag sovmorgon och Aqualand – jag är nästan den enda som inte varit där ännu.
  • Lördag jobbar jag 9-17. Då föreslår jag att Caroline hyr en cykel. Nessebar borde du besöka, det är inte så långt och rekommenderas verkligen. Om du är desperat finns en hel säsong av Skins som väntar på dig.
  • lördagkvällen skulle vi rent tidsmässigt hinna med Fritidsresors utflykt till Erkech – den rekommenderas också – men trötthetsmässigt borde åtminstone jag ta det lugn. Börjar åtta dagen efter och utflykten slutar sent. I stället föreslår jag en filmkväll.
  • Söndag jobbar jag 8-16 och på kvällen är det Blue Awards, där utomstående tyvärr inte är välkomna. Dessutom har jag servicetelefonen. En hel säsong Skins väntar som sagt, om du inte har kommit på något annat att göra.
  • För veckan därpå har jag ännu inte något schema, men på  skulle kunna be om halvledigt på måndagen. Då skulle vi hinna med en eftermiddagstur in till Burgas. Lite shopping – och Star Bucks!
  • måndagkvällen – sent – går bussen från Sunny beach till flygplatsen och Caroline åker hem.
Dessutom lär det bli restaurangbesök varje kväll och när vi har tid över kan vi gå ner till stranden och bada – du måste ju ha badat i Svarta havet en gång.

 Jag försökte även planera in Istanbul, men det är ju en tvådagarstur så det kräver mer ledighet från min sida och det sket sig.

Nå, vad säger du? Andra förslag/önskemål/frågor?

2 reaktioner på ”Aktiviteter till Caroline

  1. Carolines flyg hem går den 17 aug kl 00:25. Hon ska till flygplatsen på tisdagskvällen
    Du får alltså dras med henne en dag till

Kommentera

