Caroline på besök

Nu har Caroline kommit och åkt. Känns lite tomt. Just nu borde hon vara på väg mot flygplatsen i bussen. Vi mötte guiderna i sina transferuniformer på vägen mot bussarna när vi gick till rummet från vårt sista restaurangbesök för att hämta väskan.

Under veckan som gått har vi hunnit med allt möjligt. Vi började med att dyka i Nessebar. En nybörjarkurs och en rejäl upplevelse även om Svarta Havets botten är relativt tråkig.

Dagen efter besökte Caroline kontoret och träffade flera av mina kollegor. Vi åkte till Obzor där jag hade service och pratade med gäster.

På kvällen var Caroline ute tillsammans med Tina och Frida – och gick på stripshow! Visade sig i och för sig vara mer show än strip enligt Carolines berättelser. Själv jobbade jag dagen efter så la mig direkt efter den sena kvällsmaten.

Ute var vi flera gångeer, fast mest i form av ”en enkel drink på ett uteställe”. Fest blev det en gång i och med att vi firade tre personers födelsedagar samtidigt. Caroline drack sin första tequila, men någon höjdare var det tydligen inte 😛

Lite besviken att hon missade Den Glade Viking. Men man kan ju inte göra allt.

Action Aquapark besökte vi först i slutet av vistelsen. På min lediga dag var vi både sjuka och trötta efter ett plötsligt regnväder dagen innan. Istället åkte vi till Burgas – kanske resans höjdpunkt! Vi shoppade och satte oss på ett uteställe mitt i centrum när det var folkfest på gång. Stämning!

Dessutom var det riktigt kul när vi väl besökte vattenparken några dagar senare. En ganska liten men lagom innehållsrik park!

Vi har vandrat runt och shoppat en hel del, inte minst Caroline de dagar jag jobbat. Vi fick in rutinen att hon kom till kontoret vid fyra när jag slutade, för att sedan gå och äta.

Nu borde Caroline ha närmat sig flygplatsen i takt med att jag skrivit detta. Mamma och pappa, lämna en kommentar i morgon när hon kommit hem 😉

Bilder dyker som vanligt upp på Facebook i framtiden.

2 reaktioner på ”Caroline på besök

  1. Har kramat om Caroline, i natt. Hon såg pigg och glad ut. Jag ska snart gå till jobbet, tror att Caroline sover. Ser fram mot kvällen då jag hoppas på att få höra hur hon haft det. Längtar efter att snart få träffa dig också.

Kommentera

