Istanbul och hemresa

För en gångs skull ska jag göra en bloggmässig fuling. Istället för att skriva om min tvådagarsresa till Istanbul här också, länkar jag helt enkelt till Geobloggen. Ni får stå ut med geocachingassociationerna. Doin’ Istanbul.

I dag sker det. Om bara fem timmar sitter jag på en buss. Längst fram såklart, med mikrofonen i handen. Jag ska inleda med det vanliga: ”- Hej, har ni haft det bra i Bulgarien? – JAAAA! – Ska det bli skönt att åka hem? – NEEEEJ!” Sedan ska jag vara helt ärlig: det är en väldigt speciell transfer för mig eftersom jag själv ska sitta på planet.

I dag och i går har jag packat. Allt är klart, redo att slängas in i bussen. Innan jag gick till polisstationen för att hämta en sista polisrapport åt en gäst gav jag städerskorna en stor kram. Fick en tantpuss på kinden i gengäld. Tina och jag gick till favoritrestaurangen Amora för att äta lunch och även där blev det kramar med servitriserna.

I går sa jag hej då till Teres, en tjej från Apollo som jag umgåtts en del med. Och för ett par dagar sedan åkte mina sista danska kollegor, Sadie och Niclas, hem. Det har blivit förfärligt många farväl de senaste dagarna. Lite som att sluta på folkhögskola.

Men samtidigt känns det väldigt skönt. Jobbmässigt är det ju ganska dött nu. Sitter på kontoret just nu och har endast fått två samtal och ett sms. Läkarbesök och en fråga om hämtningstiden med bussen i kväll. Dessutom har jag ju både semestern och nästa destination att se fram emot.

Dage du aldrig glemmer.

Kommentera

