Lanzarote

Jaha, då var det dags att byta bilden på hemsidan och lämna Sunny beach bakom sig. Jag sitter just nu på en restaurang vid stranden, med utsikt över palmer, strandgatan och såklart havet. Till höger skymtar Fuertuventura, men minnena från den ön är ingenting jämfört med hur det är här – på Lanzarote.

Jag möttes på flygplatsen av Ulla, min närmsta manager. Hon gav mig all nödvändig information för att komma igång med att studera Puerto del Carmen, orten där vi både bor och har de flesta av våra hotel. Var är alla andra, undrade jag. Jag är nästan först, visade det sig! Managerna är såklart redan på plats, likaså en dansk tjej som är vanlig guide. Elva till kommer i morgon.

Jag bor i en lägenhet med kök, pool, solstol på baksidan, egen tvättmaskin utomhus och kontoret som granne. Visst lär det bli mer matlagning och städning nu än i somras, men det här är ju mycket lyxigare boende än då!

Det jag ska göra nu är att spana in tre av våra största hotell, inklusive det familjen ska bo på över nyår. Sedan handla lite nödvändiga saker: Frukost, schampoo och så. Och om jag hinner, gå till ett större köpcenter och där skaffa mig ett simkort.

Har kameran med mig och några bilder lär det nog bli inom kort.

3 reaktioner på ”Lanzarote

Kommentera

