Julklappar

I år kör jag en klassiker: jag önskar mig pengar. De är lätta att flytta med sig, tar ingen plats i resväskan och ger en härlig frihet. Men redan nu har jag såklart idéer om vad pengarna ska användas till:

Resväska – Ska jag köra två säsonger till kan lite extra övervikt vara värt det. Att leva sex månader – eller totalt två år – på 30 kilo är liksom inte så kul. Jag behöver alltså en resväska till – och självklart ska det vara en cool och udda sådan, ingen vanlig svart businessväska. Jag har redan spanat in några alternativ.

Tatuering – Genom att skriva detta garanterar jag nästan att jag inte får några pengar alls från mamma. Men mamma, om det nu är bläck inpräntat i huden som krävs för att din son ska vara lycklig, är han då inte värd det? (Nu hoppas jag att alla förstår den skämtsamma tonen). Jag har redan designen utvald – självklart helt ritad av mig själv.

Upplevelser – Förra veckan simmade vi med sjölejon. Och jag vill ta båten till Fuerteventura och Gran Canaria. Sådant kostar.

2 reaktioner på ”Julklappar

  1. Jag kan ta med kläder från din garderob, i min resväska, så får du pengar till en extra väska som du kan köpa själv. Neeej!!!! då får du kanske råd till en tatuering. Du får nog betala resväskan själv. Det är nog bäst att du får köpa nya kläder för egna pengar också.

  2. Kläder från min garderob? Om du menar garderoben på Lanzarote måste jag ju använda pengarna till nya kläder. Om du menar den i Sverige så måste jag ju löpa två resväskor 😛

Kommentera

