Best of Guide Online

Jag älskar när det uppstår roliga situationer i jobbet. Varje fredag har vi veckomöte och brukar ta upp dem, och mina egna brukar jag lägga upp på Facebook. Här kommer några favoriter från arbetsplatsen:

Sova på golvet

Jag ringde till ett hotell för att följa upp ett fall där en kvinna hade halkat i korridoren.

  • Jag: ”Hola, I’m calling about the guests who slipped on the floor.”
  • Receptionisten: ”They want to sleep on the floor?”

Juldate

Jag råkade av misstag fråga ut en receptionist:

  • Hon: ”Welcome to Flamingo Beach Resort.”
  • Jag: ”Hi, I’m calling from TUI Nordic.”
  • Hon: ”Yes, how can I help you?”
  • Jag: ”I have a question about christmas – do you have any plans?”

Jag gillar Britter

När vi hade vår teamdag – på en båt på Atlanten – blev jag utfrågad av min manager, Ulla. Hon försökte lista ut vem i teamet jag skulle passa bäst ihop med. En brittisk pensionär vid bordet bredvid började titta på oss nyfiket (Ulla är finsk, så vi pratade engelska) och vi råkade få ögonkontakt. ”Go on, keep talking” sa hon och skrattade.

Min manager frågade vilken nationalitet jag föredrar. Jag tittade på pensionären och sa: ”British”. Hela sällskapet vid bordet bredvid vek sig dubbla av skratt.

Fel sms

Apropå ovanstående uppstod ett otroligt förstorat internskämt på kontoret om att jag och en dansk tjej vid namn Tasja borde gå på en dejt. Ulla och vår Destination Managers, Katarina, är två riktiga skvallertanter och de tjatade på oss om att det ju hade varit jätteroligt. När Tasja inte var på kontoret bokade de till och med in bilen åt oss, så till sist fick jag ge det en chans. Men med tanke på deras skvallernivå ville jag bjuda ut henne lite diskret. Jag skrev ett sms där jag frågade om hon ville ut och äta i Playa Blanca och om hon kom till kontoret något mer den dagen. Tasja stod av någon anledning med i min mobil två gånger, men jag tänkte inte mer på det utan valde en av de två och skickade.

Det pep direkt till i en telefon på det finska Guide Online-skrivbordet. Mira som satt där tittade på mobilen och såg sedan upp på mig. ”Frågade du just ut Tasja?” sa hon. Hela kontoret hade sett vad som just hänt och tjöt plötsligt av skratt. Jag hade råkat skicka det till den servicetelefonen, som man har med sig när man har hotellservice.

Dejten gick för övrigt bra.

De Tre Musketörerna

Regitze höll i en utflykt som inkluderar en historia om de tre vise männen. Alla i bussen började gapskratta och Regitze förstod inte riktigt varför. Hon fortsatte prata och antog bara att de gillade historien. När hon kom tillbaka till kontoret berättade hon om att gästerna hade skrattat åt henne när hon berättade historien om de tre musketörerna.

3 reaktioner på ”Best of Guide Online

Kommentera

