Nördfaktorn

Jag har alltid varit lite nördig, men samtidigt vill jag tro att jag lyckas vara det på ett coolt sätt. Jag är inte *nörden*, bara en person med nördiga insalg. Och sådana har vi väl alla, egentligen . Jag har läst någonstans att det är socialt bra och omtyckt att vara nörd, så länge man också är en social sådan. Här kommer mina nördiga sidor – och jag är stolt över dem!

Dataspel

Ända sedan det fantastiska andra världskrigsspelet Medal of Honor Allied Assault, Counter Strikes storhetstid och Age of Empires II har jag spelat. Mycket. Det är två saker som har fängslat mig: den starka dramatiken och relationen mellan karaktärerna i spel med bra berättelser, och den sociala och interaktiva aspekten när man spelar online. Jag har fortfarande kontakt på Facebook med flera av dem jag träffade på nätet för många år sedan.

Läsa & skriva

Läst särskilt mycket har jag i och för sig inte gjort på många år. En bok om året, max, även om jag läser väldigt mycket på nätet. Men skrivit har jag alltid gjort. Noveller, artiklar, blogginlägg. Journalistik kanske är den coolaste nördiga grejen jag känner till.

Geocaching

Hur kan jag skriva denna lista utan att inkludera geocaching? Nördigare än så blir det inte.

Brädspel

Jag saknar alla mina brädspel hemma i garderoben. Jag plågade länge min familj med nya spel och regler, och så fort jag lärt mig ett ville jag ha ett nytt. Det var spelmekaniken, idéerna och mekaniken som fascinerade. Sedan har vi en del spel som levt med längre tid, som hela familjen har deltagit i med stort intresse. Robot Rally, Ticket to Ride (tågspelet), Settlers of Catan, osv. Hemsidan boardgamegeeks.com äger!

Glasögon

Nu använder jag i och för sig inte mina särskilt ofta, men det kanske bara är bra. Då ser det ännu smartare ut när jag faktiskt gör det 😉

Avslutningsvis tror jag att nördighet är ett tecken på passion och på en förmåga att satsa helhjärtat på något man är intresserad av.

Kommentera

