Vulkanklättring

Pappa ringde och undrade om jag slutat blogga. Nej då! Jag har bara inte haft något internet hemma då jag lyckats nå månadsgränsen. Hoppsan!

När pappa ringde satt jag på en cykelsadel. Regitze och jag fick för oss att på vår lediga dag cykla till en slumpmässigt utvald vulkan och klättra upp till toppen. Hela äventyret tog 5 timmar – och vi hade en 360 graders havsutsikt. Helt fantastiskt, och vilken motionsrunda! Regitze var galen nog att gå till gymmet senare samma kväll. Jag spenderade istället kvällen på dejt i Arrecife (fiket på Gran Hotel, tivoli, strandpromenad och film hemma som avslutning). Fortsättning på den kvällen blir det i dag när jag slutat jobbet klockan åtta. Hon är halvledig.

I morgon ska vi fira Sini, kanske med bowling. På måndag blir det teammiddag för att fira hur bra vi är.

Och jag har inte bitit naglarna sedan december, men har klippt dem flera gånger. Wow! :O

4 reaktioner på ”Vulkanklättring

  1. Hej!
    Är det en tjej som figurerar där i bakgrunden? Nu är farmor nyfiken! förresten grattis tillatt du har lyckats med naglarna!
    Kram från farmor

    • Ja det trodde jag väl att lilla farmor skulle bli nyfiken då 😉 Men jag måste nog göra dig besviken, för antagligen blir det inte mer än vänstadiet. Vi får väl se…

    • Hej Madde! Ja, jag är på min andra säsong just nu. Underbart jobb, men det är en livsstil – du lever och andas jobbet och destinationen. Var aktiv och framåt, visa att du vågar stå framför gäster, att du kan sälja, att du är glad och verkligen vill jobba med detta. Det är väldigt bra på att hitta och sortera ut dem so egentligen inte är så intresserad av jobbet men som attraheras av livsstilen och att få flytta utomlands.

      Jag tror att det kommer att gå galant! Hör gärna av dig efter intervjun, jag är nyfiken. Kanske ses vi i Alanya i sommar?

Kommentera

