Ny lägenhet

Okej, jag måste bara få skriva av mig om mitt nya boende!

För att ta det från början så bodde jag tillsammans med en tjej som heter Hanna. Vi var de två första som kom till destinationen och hamnade då i samma lägenhet, i den byggnad som heter Cleo Park och som ligger centralt nära kontoret. Ju längre man har jobbat desto bättre boende får man, men enda anledningen till att jag fick en så bra plats var att jag kom så tidigt. Annars hade jag hamnat i Oba i utkanten av stan där de flesta bor.

Hanna jobbar i flygplatsteamet i Antalya två timmar bort och planen var redan från början att hon skulle flytta dit när säsongen drog igång och jag få en ny roommate. Det skedde, och någon vecka bodde jag ensam innan Cecilie kom.

I husets – och kanske stadens – finaste lägenhet, den som ligger på översta våningen i Cleo Park (7:e våningen, jag bodde på 5:e) bodde Casper tillsammans med Sofia och Maja (som då ännu inte hade kommit). Casper bytte ort från Alanya till Side och en kille vid namn Pontus övertog Caspers rum. Det som är extra speciellt med just det rummet är att den där fantastiska lägenheten på sjunde våningen har två våningar, och det är det enda av lägenhetens tre sovrum som ligger där uppe, alltså tekniskt sett på åttonde våningen. Med egen hall, badrum, balkong och allt. Takvåningen!

Och nu kommer det bästa: Pontus är tillsammans med Cecilie. Frågan kom alltså naturligt: ville jag flytta ihop med Sofia och Maja och överta Pontus rum, och Pontus flytta ner till Cecilie? Ja tack!

Så nu sitter jag alltså med en hel våning för mig själv, jacuzzi, byggnadens kanske bäst placerade balkong med underbar utsikt och en inredning med tavlor och gamla tjocka trämöbler som påminner om medeltiden.

Vi har precis suttit på ”den lilla” balkongen där nere och haft vårt första häng som nya roommates. En invigningsöl, en massa snack och goda skratt. Säsongsstarten blev plötsligt ännu bättre! 😀

Bilder får följa när jag har hunnit packa upp och komma till rätta.

3 reaktioner på ”Ny lägenhet

Kommentera

