Fotbolls-EM 2012

Jag skiter väl fullständigt i fotbolls-EM och ”gillar” alla ironiska Facebook-statusar som går i stil med ”Är det något speciellt på TV just nu?” eller ”Titta på folk som sparkar en boll på en gräsmatta – kul!”. Men trots det såg jag Sveriges debutmatch och spänningen var i topp!

Vi satt på Palm Beach med storbild och härlig stämning. Sverigemålade människor, stora flaggor och och riktig kampanda. Katarina var som vanligt galnast av alla, tätt följt av ett par kollegor som var kvällens värdar och underhöll gästerna. Men vad tusan – det hände ju inget! Första halvlek kom och gick och inte blev det några spännande mål för det. I pausen gick jag hem då det var en tidig morgon i dag.

Och tydligen var det då allt började hända, när jag hade gått. Tre mål men förlust till Sverige. Hade gärna sett de andras miner. Och trots att jag egentligen inte bryr mig så kändes förlusten allt lite ändå.

EM-schemat. Blir till att anpassa sig efter de danska och svenska matcherna. Palm beach - kombinerad utomhusbar, restaurang och strand, är "the place to be".

EM-schemat. Blir till att anpassa sig efter de danska och svenska matcherna. Palm beach – kombinerad utomhusbar, restaurang och strand – är ”the place to be”.

Kommentera

