Partybåt och geocaching

Värmen har nu nått en sån punkt att jag måste ha ombyte med mig till kontoret. Att ta på sig uniformen hemma går inte längre, för då är den genomblöt när jag kommer fram. Usch!

Johanna framför partybåten precis innan vi klev ombord,

Johanna framför partybåten precis innan vi klev ombord,

Som jag nämnde i förra inlägget var vi på en partybåt härom dagen. Vi blev inbjudna att provåka båten, som är nyinköpt. Båt är dock kanske en underdrift. Det var ett stort träskepp som kan ta 300 pers, som vi bussades ut till. Vi seglade på Manavgatfloden utanför Side, ca. en timme från Alanya. Vi la ut, fick lite snacks, hög musik spelades och ölen var god. Härligt att träffa alla kollegor från andra delar av kusten, inte bara Alanya. En riktigt lyckad kväll!

I går var jag halvledig. Jag hade sett på Facebook att Jörgen Carolsson, också känd som jojjeGBG, med familj skulle till Alanya på semester. De reste dessutom med oss och skulle bo på Flower Garden, hotellet precis bredvid kontoret. Så kul! Jag har aldrig träffat människorna förr, inte ens på event, men självklart bokade vi in en lunch på hotellet följt av geocaching i stan. Hela familjen var med på lunchen, men bara Jörgen följde med på utflykten.

Och det var nu jag insåg hur mycket jag dragit ner på cachaingen. Jörgen är den nörd jag en gång var, som plågar familjen med turer och omvägar. Och det är så det ska vara! Det var ett riktigt trevligt gäng och alla gillade de caching i lagom mängd. Personligen hade jag fram tills nu inte tagit en enda cache i Alanya.

Utsikt över halvöns spets, från utsidan av borgen.

Utsikt över halvöns spets, från utsidan av borgen.

Hur som helst begav vi oss i väg, tog bussen upp till Kale – den stora borgen på en halvö i Alanya – och loggade ett gäng cacher. Vädret var olidligt och terrängen tuff, men det var riktigt kul. Dagens äventyr var en cache som vi trodde låg på utsidan av borgmuren, i hård terräng med höga höjder. Vi klättrade runt länge och njöt av en fantastisk utsikt innan vi insåg att burken faktiskt låg på insidan. Äventyret var totalt och oförglömligt!

Nu sitter jag och lunchar med wifi. Mitt emot har en katt hoppat upp på en stol och sitter och tittar på min mat, och på en TV intill är det danska nyheter. De har en debatt om politik. Är det val på gång?

Kommentera

