Midsommar och kändisar

Viktoria, Cecilia och Annika poserar vid midsommarstången på stranden.
Palm Beach - vårt standardhäng på lediga dagar och riktigt bra på att bjuda på shower och konserter.

Palm Beach – vårt standardhäng på lediga dagar och riktigt bra på att bjuda på shower och konserter.

I fredags hade vi teamdag med River Rafting följt av midsommarfirande på Palm Beach med Nanne Grönvall. Dagen efter firades Sankt Hans och i går, tisdag, var det konsert med Kim Larsen. I kväll kommer en av Danmarks största komiker, Anders Matthesen.

Teamdag med River Rafting

Floden breddde ut sig. 13 km paddlade vi.

Floden breddde ut sig. 13 km paddlade vi.

Viktoria, Cecilia och Annika poserar vid midsommarstången på stranden.

Det började med en riktigt härlig förmiddag på kontoret. Bytte snabbt om vid tolv för att bussas upp i bergen, ut i den turkiska vildmarken. River Rafting med teamet stod på schemat! 😀

River Rafting på g.

River Rafting på g.

Till en början kändes det egentligen inte värre än den där första, värsta delen av Rolfsån utanförKungsbacka. Man blev lika blöt och det gungade lika mycket. Men då man inte satt fastspänd i en kajak blev det en hel del dopp för de flesta av oss. Vi satt och tjöt av skratt i båten!Turen inkluderade två stopp vid två olika träd – dags att hoppa, för den som ville. Det första var 10-12 meter enligt guiden, och självklart fick jag för mig att det var en fantastisk idé att prova på det här. Jag ångrade mig bittert när jag väl tagit mig upp. Men i kom jag! Något bungeejump kan jag dock konstatera att det aldrig kommer bli för min del. Tre av oss hoppade. Det andra trädet var kanske 3-4 meter.Pappa pratade om att de ville prova River Rafting när de är här. Det är riktigt kul men kräver att alla i båten är lika taggade för att det ska bli å kul som möjligt.Midsommarfirande

Viktoria, Cecilia och Annika poserar vid midsommarstången på stranden.

Viktoria, Cecilia och Annika poserar vid midsommarstången på stranden.

Framåt kvällen åkte vi hem för att byta om och klockan åtta samlades alla på Palm Beach. Festfixaren Tess, som jag träffat

flera gånger nu och snackat med på Palm, tog emot oss tillsammans med mina kollegor Emma, Monica och Denise, som hostade evenemanget. Många av våra svenska gäster var samlade och vi hyllades för att vi sålt flest biljetter.

Nanne Grönvall betade av sin a hitlåtar och lite till.

Nanne Grönvall betade av sin a hitlåtar och lite till.

En magiker uppträdde för barnen, silltallrikar serverades och vid niotiden började huvudnumret: Nanne Grönvall. Hon showade på som vanligt och drog sina största hits blandat med lite klassiker. Skämten var delvis de samma som under hennes show på Rondo i Göteborg, men fortfarande lika roliga. Stämningen var i topp.

Sedan blev det såklart dans runt stången, mitt på stranden, under ledning av Emma, Monica och Denise. De som inte var halvgalna svenskar stod förundrade vid sidan om och tittade på när vi sprang runt i ring, hoppade som grodor och gjorde raketen. Förra året befann jag mig mitt på den stora bargatan i Sunny beach och dansade. Den här gången mitt på en varm semesterstrand. På så vis var det inte särskilt svenskt, men otroligt kul!

Turen fortsatte till Crazy Horse inne i stan där vi stannade hela natten.

För övrigt, och bara för att jag vet att Helena är så Star Struck, kan jag hälsa att Nanne är kvar här. I går, tisdag, efter Kim Larsen-koncerten dök hon och Tess upp på Crazy Horse och när Håll Om Mig råkade spelas flög Nanne upp till oss andra på dansgolvet och rockade loss.

Danskt: Sankt Hans och Kim Larsen

Dagen därpå skulle det bli Sankt Hans-firande med stor brasa på stranden, ungefär som första maj i Sverige. Sankt Hans är danskarnas motsvarighet till midsommarafton. Jag låg dock hemma i feber hela min lediga dag och missade Sankt Hans helt.

Kim Larsen-konserten gick av stapeln på i går, även den på Palm Beach. Som vanligt har vi sålt en massa biljetter till våra resenärer och det här var den första riktiga konserten jag fick uppleva på Palm. Stor sen på stranden, tusentals människor och bra musik! Men lite besviken är jag allt. Det finns två låtar som jag förväntade mig få höra (Jutlandia och Om Lidt Blir Her Stille), men spelade han någon av dem? Icke!

Återigen fortsatte festen på Crazy Horse. I dag är jag ledig 😀

Detta bildspel kräver JavaScript.

En reaktion på ”Midsommar och kändisar

Kommentera

