Romney vinner i USA

I går var jag i Patong, som Markoolio sjunger om i sin låt En vecka i Phuket. En sliten men väldigt tätbevuxen stad med bland annat ett riktigt stort köpcenter. På kvällen återvände vi för middag och födelsedagsfirande av en kollega, mitt oå Bangla road, stans ökända bargata.

I dag har vi studerat alla våra hotell i området Karon samt en hel del kring Kata, där vi bor. Vi har besökt Färjan-Håkan på Håkans bar, och en lång grön orm hoppade plötsligt ner mitt framför mitt ansikte från ett träd och landade på mina fötter. Han ringlade snabbt över gatan och försvann. Jag börjar så smått lära mig alla vägar och platser. Det är otroligt så kul man kan ha i en bil när alla är småtrötta efter en flitig studiedag. Jag älskar teamet, och vi har lärt oss massor tillsammans.

Fler kollegor har dessutom börjat dyka upp, bland andra Sini som jag känner från Lanzarote. Iben och Christoffer – som jag sökt semester tillsammans med – samt Bo och Robin från Turkiet är också på väg.

I morgon ska vi bila runt på resten av ön – som är betydligt större än jag trott. Och i kväll är det middag med en samarbetspartner.

Avslutningsvis vill jag säga att Romney kommer att vinna valet i USA nu i november. Jag har lite smånördigt tittat på en av tv-debatterna mellan Romney och Obama, och Romney kör över Obama totalt. Problemet är att Obama har de bästa grundprinciperna (de som liknar våra svenska ideal mest, med jämställdhet, öppenhet och bra sjukvård). Men Romney har siffror som visar på hur dåligt allt blivit de senaste fyra åren och Obama spenderar all tid på att försvara tidigare beslut och varför man fortsatt ska ha tillit till hans metoder snarare än att lyfta fram de grundprinciper som faktiskt gör honom till den värdige vinnaren. Hade jag varit amerikan och enbart sett debatterna skulle även jag rösta på Romney. Skrämmande tanke!

3 reaktioner på ”Romney vinner i USA

  1. Du kommer bli expert på många populära semesterorter. Att det var kul i bilen hördes, vi råkade nog ringa när det var som livligast. Tänk så många trevliga människor du får umgås med.
    Många, många kramar från MAMMA

  2. Du har nog inte sett debatt nr två där rollerna mellan Obama och Romney var ombytta.
    Det är väldigt svårt att slå en sittande president. Jag hoppas och tror på Obama. Inte bara för Amerikanernas skull men och så för världen!

  3. Mamma, det har du nog rätt i – bra timing 🙂

    Pappa, jag dubbelkollade just, och det var den andra debatten jag såg. Nu i efterhand har jag även läst att han tydligen sög i den första också. Tråkigt, men om han inte skärper till sig i den tredje i morgon så vinner Romney.

Kommentera

