Hemresan

Semestern börjar lida mot sitt slut och det känns som att jag har varit hemma i flera månader. Tiden i Södertälje med Dahlbergarna, pulkaåkning med lilla älsklingen Sandji, överraskningen i Slätmon dagen innan julafton då ingen visste att jag ens var i Sverige, en snöig och vit jul i det nya vita huset tillsammans med familjen Johansson, juldagen med spel och julklappslek, mellandagarna i Kungsbacka, nyår hos farmor i Rimforsa, grillning i snön vid sjön, shopping i Linköping, och som avslutning några lugna och sköna dagar i Kungsbacka igen. Det känns tråkigt att åka igen och för första gången någonsin gör det allt till och med lite ont. Jag saknar Sverige och alla som bor här!

I kväll var det meningen att jag skulle åka till Södertälje och i morgon den 4/1 kl. 12:35 skulle jag flyga hem till Phuket från Arlanda. Men icke! Den 4:e är nämligen inte i morgon, utan i dag! Hoppsan! Några mejl och telefonsamtal senare är allt löst och jag flyger i morgon (Lördag. Den 5/1. Klockan 17:30 från Göteborg. Inget annat!) till Krabi och åker buss därifrån till Phuket. Problem solved 😀

Pappa har såklart flippat ur fullständigt, men det var ju att förvänta sig. Och han har ju rätt, det är en riktigt pinsam miss! Men det är även han som lärt mig det citat som jag alltid bär med mig: ”det går alltid att lösa”. Och det gör det ju, även om det i det här fallet sved lite i plånboken! Och istället för en onödigt tågresa upp till Stockholm får jag nu ett extra dygn med familjen i Kungsbacka 😀 Hur bra är inte det?

För övrigt har jag den senaste veckan haft mitt huvud i sommardestinationerna. Vart ska jag flytta härnäst? Var vill jag tillbringa sommaren? Att det ska vara en medelhavsö har varit självklart sedan länge, men vilken? Rhodos, Kreta, Mallorca, Menorca, Samos och Kos har alla varit på tapeten. De saker jag vägt har inget alls att göra med var jag skulle vilja åka på semester, utan jag har gått igenom var jag helst vill bo och hur det är att jobba där.

Vinnaren blev slutligen Rhodos, med Kreta och Mallorca som andrahands- respektive tredjehandsval. Vilken jag sedan får återstår att se. Svaret kommer någon gång nästa vecka 😀

3 reaktioner på ”Hemresan

  1. Men Johan då, vi skämtade ju om att du missade sist och inte skulle göra samma miss igen,men jag tror att din familj myser över att få ha dig hemma lite ”extra”.
    Tack för den bästa överraskningen på länge!!, dan före dan.
    Kommer gärna till Rhodos i sommar så jag håller tummarna för det.
    Kramar i massor Mostern och Morbror hälsar också.

  2. Ja, det här kommer jag få höra länge 😛

    Ni är så välkomna till Rhodos så (eller vad det nu blir) 😀 Och nyår på Lanzarote nästa vinter 😉

  3. Nåja.. flippat ur fullständigt var väl ändå att ta i, men en välförtjänt utskällning fick du.
    Det finns en annan sak att ta med sig:
    – Det är ok att göra fel, men att inte läsa sin biljett ordentligt två gånger i rad, det är bara för mycket!
    Löser sig det gör det alltid, det ska man inte vara rädd för och vi är väldigt glada att ha dig hemma.
    Inför nästa resa är det obligatorisk biljettcheck tillsammans med Pappa 😉

Kommentera

