Min Bucket List

San Franscisco PendingEn ”bucket list” är en lista över saker man vill göra innan man dör. Jag har aldrig varit intresserad av någon sådan lista då prioriteringar i livet ändras och då jag aldrig haft något som jag verkligen känt att ”det där bara måste jag uppleva”. Tills nu.

Vår destinationschef pratade om sin bucket list, och när jag började fundera kom jag på en hel del. Så jag började göra en lista. Jag googlade runt och lärde mig saker som att inte inkludera saker som inte betyder något för mig personligen (man måste vilja det tillräckligt mycket för att lägga ner tid och pengar på att förverkliga det) och att det faktiskt är helt okej att livet har sin gång. Om något inte längre känns relevant, ta bort det från listan. Det ska inte vara tvång, utan snarare inspiration.

Jag gjorde snabbt en lista i Evernote, men insåg att för att det inte bara skulle bli en engångslista som snabbt blir bortglömd så var jag tvungen att göra något större. Så jag startade en ny hemsida: http://jdahlbergbucketlist.wordpress.com.

Där lägger jag upp varje grej på listan som ett nytt blogginlägg och uppdaterar allteftersom saker klaras av. Jag har även insett att jag nog alltid har haft en bucket list – jag har bara aldrig skrivit ner den. Saker som jag läge velat göra och som jag redan har gjort verklighet av, kanske till och med för flera år sedan. Även dem inkluderar jag på listan.

Till sist har jag också upptäckt att väldigt många intresserar sig för bucket lists och framför allt för att resa. Hemsidan är bara en dag gammal och det haglar in ”likes” i inboxen – folk som klickar ”gilla”. Kul 😀

Kommentera

