Fler app-tips till Ipad

Jag älskar att leta nya appar till min Ipad. Jag har redan tidigare delat med mig av lite förslag, och nu kommer ännu fler!

Nyheter

Aftonbladet Flip – Bästa sättet att läsa Aftonbladet på. Snyggt uppdelat efter nyheter, nöje, sport, kutur, osv. Mer lättläst än såhär blir det inte!

Flipboard – Har ett liknande upplägg som Aftonbladet Flip, men nyheterna är tagna från en rad olika kända tidningar. Det blir ibland lite väl amerikanskt, men man kan även här enkelt dela upp efter intresse: nyheter, teknologi, spel, nöje, business, osv.

Pulse – Som Flipboard, fast med fler ämnen och en tydligare visning av var artiklarna faktiskt kommer från. Mer utrymme för att ändra efter intresse, men ger ett aningen mer rörigt intryck. Jag föredrar Flipboard, men det är en smaksak.

Spel

Gesundheit – Visuellt väldigt unikt spel. Du jagar moster genom att nysa och nivåerna kräver att man tänker till för att klara av dem. Har vunnit pris för sin design.

Into The Dead – Snyggt spel där man springer genom ett hav av zombies. Panera till höger och vänster för att undvika dem, och plocka upp vapen längs vägen. Hur långt kan du springa?

Annat tidsfördriv

Pinterest – Jag kan sitta i timmar och pinna bilder! Så mycket inspiration i en enda app!

iReddit – Populär social app där folk delar med sig av spännande saker de hittar på nätet. Här stöter man ofta på helt galna artiklar att läsa.

Kommentera

