Ny telefon & VIP-bio

Tänk att min trogne Iphone 3G, som jag vann i en fototävling i Göteborgsposten hösten 2010, skulle sluta sina dagar i en toalettstol. Jaja, skärmen hade blivit seg och man fick ofta trycka flera gånger på hemknappen innan den reagerade, så det var väl kanske på tiden.

Men mitt stora dilemma nu har varit att jag 1) inte har några pengar, och 2) redan när jag fick min Iphone sa att min nästa telefon skulle vara en Iphone 6. Jag var SÅ NÄRA! Iphone 6 är beräknad att komma ut till hösten/vintern, och då hade jag köpt en även om min 3G fortfarande fungerat felfritt.

De senaste dagarna har jag först levt med en lånad tegelsten vars pekskärm inte gick att låsa, så man var hela tiden tvungen att ha mobilen i handen och inte i någon ficka eller väska. Sedan när det blev för jobbigt en stenåldersmobil som kunde… ja, ringa och sms:a, men inte mycket mer än så.

Inget fel i det, men när jag nu dagligen använder mobilen till att surfa, Facebooka och lyssna på musik går det liksom inte att leva till nästa vinter med en stenålderstelefon. Och en Iphone 5, som ju är senaste modellen och kostar närmare 30 000 bath, är inget jag har råd till just nu. Så det blev en tur till affären i jakt på en billig smartphone att ha tills Iphone 6 kommer och jag har sparat ihop pengar till den. Det blev till slut en Samsung Galaxy Ace 2 för drygt 8 000 bath.

På flera vis är detta ändå en uppgradering i förhållande till Iphone 3G. Min nya mobilkamera har till exempel 5 megapixel istället för 3, som min Iphone hade. Och även om Androids appbutik har ett lite mindre utbud finns en del kul som Apples appstore inte har (eller som jag inte upptäckt tidigare).

För övrigt var vi på First Class-bio. Dålig ekonomi eller ej, en sådan VIP-tur med snacksfylld lounge innan filmen, välkomstdrink, fri läsk och popcorn och stora soffor med filtar att sitta i kostar motsvarande en vanlig biobiljett i Sverige. Ett vanligt biobesök kostar bara 140 bath. Jag älskar det här landet!

20130227-001316.jpg

En reaktion på ”Ny telefon & VIP-bio

Kommentera

