Välkommen till Rhodos

Det är ganska exakt en vecka sedan jag lämnade Thailand. Det känns som en evighet, och jag befinner mig nu i en helt annan värld. Trots att flera av dem jag jobbar med även var mina kollegor i just Thailand, och att jag på gatan när vi har gått runt och studerat stött på flera kollegor som jag känner från andra säsonger och världsdelar, och som nu jobbar på andra delar av ön. Det trillar in mer folk varje dag!

Jag har nu varit på Rhodos i lite drygt två dagar. Förutom att vandra många kilometer – jag har redan lärt mig att hitta ganska bra, till allt förutom min egen lägenhet som jag hela tiden tappar bort – har vi redan hunnit köra till Carrefour, Jumbo och Lidl för att köpa saker till lägenheterna. Vi har till och med passerat världens minsta Ikea, som dock bara är ett beställningshus som skeppar varor från Athen.

Jag har en hyfsat stort och fin lägenhet, väldigt ljus, med kök, sovrum och vardagsrum. Vi bor alla väldigt centralt och relativt nära varandra även om det rör sig om tre olika komplex. Jag kör med gult-orange tema i år och har inrett därefter. Här kommer en kort filmsnutt (klicka på rubriken ovan om videon inte syns):

http://www.youtube.com/watch?v=51qp3VxEb7g

Det har även blivit en del bilder, och eftersom jag har satsat lite på mobilfoto i år kommer här ett bildspel med bilder tagna med och redigerade direkt i mobilen. Självklart har jag även fotat mycket med riktiga kameran.

Detta bildspel kräver JavaScript.

I morgon ska vi studera med bil upp och ner längs västkusten. De första gästerna kommer från Finland och landar imorgon. De första skandinaviska kommer först någon vecka senare.

2 reaktioner på ”Välkommen till Rhodos

  1. Verkar både mysigt och trevligt. Att du träffar ”gamla” bekanta gör naturligtvis att det går snabbare att känna sig hemma, på ett nytt ställe. Ska bli kul att se det i verkligheten.

Kommentera

