Mamma och pappa på besök

22Förra veckan var mamma och pappa här. De dagarna bara flög iväg, precis som resten av tiden här har gjort. Jag öppnade precis min blogg för att se om jag inte redan skrivit om mammas och pappas besök, så jag inte skulle upprepa mig, och ser att mitt senaste inlägg börjar med frasen ”Det är ganska exakt en vecka sedan jag lämnade Thailand”. Nu är det ganska exakt en månad.

Jag har fortfarande lite kvar att studera – främst utflykter – men säsongen har dragit igång på allvar. De senaste dagarna har det varit lagom mycket att göra, lagom många som ringer i förhållande till hur många vi är på kontoret. Snart är vi ytterligare två, och det kommer att behövas i takt med att ännu fler flyg i veckan ankommer till ön. Som ett exempel var det 10 personer på mitt senaste välkomstmöte (plus mamma och pappa, som även de var med) och 17 veckan innan. När Johanna hade mötet denna vecka var det närmare 30. Det ökar snabbt!

Från föräldrabesöket kan jag nämna några höjdpunkter:

  • Roadtrip i hyrbil, med stopp på två stränder, vackert väder, god mat och en underbar solnedgång.
  • Hotell S. Nikolis, en pärla i gamla stan.
  • Promenaderna genom nya och gamla stan.
  • Det mest personliga samtalet vi har haft sedan jag kom ut för ett år sedan (på Sangriastället, gamla stan).

Bilder från bilturen:

Detta bildspel kräver JavaScript.

I övrigt har jag börjat titta på TV-serien Game of Thrones, som egentligen är inne på sin tredje säsong men som jag sedan starten har ratat ordentligt. ”Bah, så bra kan den väl ändå inte vara?” har jag sagt när andra höjt dramat, som utspelar sig i en medeltida fantasivärld, till skyarna. Nu är jag otroligt glad att jag ett par år senare äntligen gett serien en chans – så fantastisk!

En reaktion på ”Mamma och pappa på besök

  1. Det var en fantastisk vecka med många upplevelser, intryck och nya människor. Jag blev imponerad av både hotellet S Nikolis och ägarna.
    Känns bra att ha varit på de platser som du kommer vara närmaste tiden.

Kommentera

