Alla födelsedagspengar går till sparkontot

Jag har skrivit en del om mina framtidsplaner, och alla världens fantastiska möjligheter har fortfarande inte slutat plåga mig. Den stora frågan är: vad ska jag göra från och med nästa vår?

Det är snart min födelsedag. Överraskningar uppskattas såklart, men jag vill göra en sak tydlig: alla eventuella födelsedagspengar kommer i år att gå direkt till sparkontot.

Varför då? För att storslagna planer kostar pengar. Jag sparar inför storslagna planer.

Hur lyder planen?

Slappa, göra ingenting, spendera mina pengar på skräp.

  • A) Kryssningsfartyg i Karibien. I höst ska jag börja kolla på jobbalternativ på allvar på diverse kryssningsfartyg. Men tro mig: det kommer inte att bli Finlandsfärjan.
  • B) London. Om det inte blir någon kryssning, då blir det England. Och även om det blir en kryssning så är England en mer permanent tanke när kryssningsjobbet är klart.
  • C) Norge. Om det visar sig vara svårt att få jobb i London, eller om jag inte trivs, då drar jag tillbaka till Sverige för att sadla om och sedan vidare till Norge. Bergen, Trondheim och Oslo står som toppalternativ, i den ordningen.
  • D) Afrika. Caroline föreslog det, och jag leker med tanken. Krävs dock mer research och jag vet inte vad jag skulle göra där. Men om det visar sig finnas gröna ängar på andra sidan Medelhavet kanske det till och med blir en plan B eller C av denna.
  • E) Sverige. Om allt annat skiter sig: tillbaka till Sverige för ett vanligt jobb i en vanlig svensk stad. Inget fel i det, även om alternativen såklart lockar mer.
  • F) Högsäsongare. Skiter sig även jobbsökandet i Sverige? Tillbaka till Fritidsresor som högsäsongsguide är ju inte så dumt det heller.

Kort sagt: jag önskar mig pengar i födelsedagspresent för att kunna uppfylla mina drömmar 😀

2 reaktioner på ”Alla födelsedagspengar går till sparkontot

  1. Hej.

    Att att allt går bra för dig och så.

    Eftersom du är ute och reser en del så undrar jag lite hur det ser ut i Bulgarien om det är dyrt eller billigt där nu med mat och sådant?
    Jag ska dit nu den 20 augusti till nessebar med fritidsresor och bo på marina palace.

    Hoppas på svar.

    Mvh
    Katarina

    • Hej Katarina!

      Jättekul att du ska till Bulgarien! Nessebar är fantastiskt fint och Fritidsresor är ju det bästa resebolaget 😉

      Nu är det ett par år sedan jag bode i Bulgarien, men det var betydligt billigare än i Sverige och jag misstänker att så är fallet även nu. Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om just priserna i Bulgarien, som du kanske kan dra nytta av även nu: https://jdahlberg.wordpress.com/2011/07/05/den-bulgariska-prislistan/

      Jag hoppas att du får en underbar resa! Ha det bra 😀

      Johan

Kommentera

