Bea har fortfarande tagit studenten

Jag har en geocache i Slätmon som jag la ut när Bea tog studenten. För att få koordinaterna till gömman måste folk titta på en video med bilder från Beas studentdag. Och trots att det gått flera år kommer det fortfarande in gratulationer med jämna mellanrum.

Dessutom är det många som beundrar och förundras över den byggnad som finns intill cachen: den väl utsmyckade busskuren. Tyvärr har jag inga bilder, men åtminstone familjen Johansson borde veta vilken jag syftar på.

Här kommer ett urval av alla kommentarer som geocachare lämnar när de loggar cachen. En person kände till och med till husbygget på gården.

Om kuren:

Här blev vi riktigt överraskade av platsen för slutgömman och dröjde oss kvar länge för att studera allt som fanns här. Har bekanta från den kungliga huvudstaden som nog skulle kunna vallfärda hit! – Androsen

Väl framme så tyckte jag att hela den underbara kuren hade varit perfekt att använda som en superjumbocache. – Knackaren

Denna loggades på vägen hem från Vimmerby! Undra vem som varit inredningsarkitekt i byggnaden bredvid? – Nypon

På plats möttes vi av en högst annorlunda skapelse… – Jebban

En helt klart annorlunda busskur fann vi här mitt i natten. – pb65

På den mycket originella slutdestinationen kunde burken snabbt bärgas och loggremsan signeras. – Zazza1

Skjulet bredvid är ju bara för kul!! – Jennaa82

Speciell busskur – visste inte att Bajjen hade så hängivna fans utanför huvudstaden. – Bulan1

Det var för övrigt en fascinerande busskur. Den sorten har jag inte sett förut. – Pinkunicorn

Grattishälsningar till Bea:

Grattis Beatrice! Kul att få se hur din studentdag var, hoppas du njöt av den hela tiden. – Ramso13

Grattis till studenten Beatrice. – Skogarna

Bra present till Beatrice! Huset i Berga blir lika fint som det gamla! – godj (vet inte vem han är, men skrevs den 12 augusti 2012.)

Hoppas du lever livet Beatrice! – Pellez

Hoppas det gått bra för Beatrice sen hon tog in examen. – Peg54321

Congrats Beatrice, what are you doing now? – bue_digre

Bulan1 och jag gratulerar Beatrice såhär (lite) i efterhand under vårt snabbstopp på väg söderut. – Corque

Kommentera

