En underbar utekväll

Att gå ut på Rhodos bargata blir lite samma-samma varje gång. Klubbarna är samma, folket är samma. Just därför brukar jag vara bland de första att gå hem, och jag är bra på att säga nej tack till att ens följa med. Jag föredrar att sitta på balkongen och snacka istället.

Men i går var en ovanligt bra kväll. Vi körde en tidig bonuskickdown då många kommer att ha lämnat ön när det är dags för den riktiga kickdownen, så väldigt många var med. Vi började på en karaokebar där vi sjöng för fullt. Och med vi menar jag att några få stod på scenen medan resten av oss satt och garvade och skrålade med vid sidan om.

Jag slog Johanna i biljard på samma bar och ute på gatan lurade Jenny och jag i ett gäng norrmän att vi var tillsammans. Vi skrattade som bara den, det var nästan kvällens höjdpunkt!

Sedan fortsatte vi till Colorado, öns kanske bästa nattklubb och den enda på bargatan som har öppet året runt, även utanför turistsäsongen. De brukar ha väldigt bra liveshower, så även denna gång. Vi stod där längst framme vid scenen och rockade loss tillsammans med sångerskan, och ställde oss på en balkong med utsikt över scenen.

En riktigt lyckad utekväll!

Kommentera

