Rhodos Kickdown

Då var det dags för den tiden på säsongen då folk börjar åka. Sorgligast var kanske Iben. Turkiet förra sommaren var hennes första säsong. Vi sågs dagligen men pratade inte så mycket. Av en slump hamnade vi båda i Phuket och vi blev vänner. På Rhodos – som vi också av en slump kom till båda två – har vi varit väldigt nära. Så nära att vi sökte Mexiko tillsammans. Och då för första gången fick vi olika destinationer.

Iben sa upp sig och efter ett och ett halv år tillsammans vinkade jag av henne när hon åkte iväg till flygplatsen. Bara några dagar senare försvann även Isabella och Jenny, som redan bytt till vinterdestinationerna.

Själv har jag en flygbiljett 27 oktober, en vecka innan sista planet lämnar ön. Jag jobbar dock på att få åka den 20 istället, för en veckas semester. Det beror helt på när jag får mitt besöksdatum på mexikanska ambassaden i Stockholm.

I veckan var det även kickdown. Vi spelade paintball, vilket var görkul, följt av en kvällskryssning. En väldigt gungig sådan, då vi tidgare samma dag såg en tromb på havet. Riktigt häftig syn, och på sätt och vis skönt att det äntligen spöregnat för första gången sedan våren.

Min senaste intervju på min andra blogg var med en sydafrikan som var extremt nära döden. En berättelse som jag hade hoppats skulle få mångas uppmärksamhet men som inte alls blivit lika läst som flera av de andra intervjuerna. Det är riktigt svårt att förutspå vilka som får ”genomslag”.

Med knappt en månad kvar, en ö som tycks krympa i invånartal dag för dag, och en massa vänner och kollegor som reser här ifrån börjar det bli lite tomt. Men vi som är kvar och ska vara här till slutet fortsätter att äga i det vi gör. Och i och med att gästerna har gått från festsugna sommarlovsungdomar till reseglada pensionärer känns det nästan som en helt ny destination.

Bea var för övrigt här nyligen. Vi hyrde bil, jag lärde känna Anton bättre och jag fick träffa Antons syster med pojkvän. De verkade ha en bra semester och det var kul att de kom hit.

Kommentera

