December i Mexiko

Det är snart juuul!

Och här syns det både på gatorna och på kontoret. Inte för att det är snö eller för att folk klär sig i vinterjackor. Det är mer troligt att adventsljusen smälter för att min AC är trasig än för att jag har kommit ihåg att tända dem. Men det har julpyntats överallt. På torget står en massa religiösa dekorationer och en gigantisk, vit gran. På kontoret har mexikanerna gått all in.

Vintersnuva har jag fått ändå, lustigt nog. Blir liksom inte av med hostan, fast jag mår prima annars. Och det är ju dumt, för vi har satsat på en hälsosam säsong. Mycket sallad till lunch, frukt varje fredag, och företaget har köpt stegräknare till oss alla. Det team som får flest steg i genomsnitt per person under december vinner ett pris. Jag har min på mig hela tiden.

Iben från Danmark var här i två veckor, tätt följt av Johanna från Löftadalens folkhögskola som svängde förbi i två dagar. Kära återseenden båda två! Johanna och jag såg skräckfilm – en tradition från skolan – och skrämde livet ur varandra mitt i natten. Skitkul!

Härom dagen var vi på vinprovning i en lyxig källare, med tillhörande femrättersmiddag. Något vi kan sälja in hos våra gäster. Och mexikanen jag nämnt tidigare är hundvakt den här veckan, så jag har fått två nya bästisar!

Hemma i lägenheten tittar vi på julkalendern, både den svenska och danska. Svårt i år att avgöra vilken som är bäst. Och vi har konstaterat att man i Finland inte har något sådant. Där ser man, det visste jag inte!

Nelson Mandela är död. Lustigt nog var Paul Walker en lika stor nyhet.

Slutligen, efter några veckors paus, är jag igång med intervjubloggen igen. Om jag får som jag vill blir det både en döv kvinna, en man som i en olycka körde ihjäl en annan människa, samt en programledare för ett reseprogram på Discovery Channel. Vi får se vilka intervjuer som faktiskt blir av…

Kommentera

